sacke 30/5 - dagens ridpass!

idag tvingade cathrine med mig ut på en ridtur, vilket va tur för det va härligt väder och det gick jättebra idag! vi red favorit rundan runt salixodlingen vid ån och sacke va pigg och glad som vanligt. dock lite stark, men jag red med bett idag och då är det betydligt lättare att bromsa honom, dock blir han arg varje gång men det är en annan sak. när vi kom tillbaka red vi lite i hagen och jag började med att hoppa för jag hade inte alls tänkt att rida seriöst idag, bara för skojs skull liksom. han hoppade några pannkaks hopp men snäll som han är hoppar han alltid! han älskar att hoppa! när han blev varm och trött började jag jobba honom ( det funkar alltid bäst ) och det gick mycket bättre än jag trodde. han va framåt och hade bjudning hela tiden och drog mig inte alls ut sadeln. underbara häst! sen övade jag på galoppfattningar och han har aldrig gjort så bra galoppfattningar som han gjorde idag, han är sååå duktig! och han gick riktigt samlad i galoppen också. imorgon ska vi öva ännu mer! har ingen bild från idag så det får bli en till från igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0