Sacke 16/5 - mycket lyckat ridpass!

när jag kom till stallet idag har elle varit snäll och mockat åt mig så jag började med att byta vatten till sacke ( super mysigt när man bajsar i hinken ;o ) och fixade hans hö. hämtade honom och red iväg mot boda. än idag red jag på gräsvägarna runt ån och travade och galopperade mycket, bara för att ha kul. sacke tyckte ju absolut det va kul och sprang för fulla muggar så det blev lite dragkamp ibland. höll på att ramla av när en bäver flög ner i vattnet för det tyckte sacke va super läskigt, dom kan ju faktiskt bitas?! haha jag bara skrattar åt honom. för att komma tillbaka kan man vända, rida över en bro ( byggd för bilar och traktorer i think ) eller rida över motorvägen. sacke har gått över en gång tillsammans med hebbe när han stod hos oss förut och då flög han över, han hatar ju verkligen vatten! tänkte iallafall att jag skulle ge det ett försök med sacke va jäkligt skeptisk till det. tillslut gick han snäll över utan att bry sig ( efter ca 10 minuter ) världens duktigaste kille! red lite i paddocken när jag kom tillbaka och då stod det ett räcke uppbyggt i mitten av paddocken så vi hoppade lite på volter innan jag travade av honom och då gick han riktigt fin! han blev svettig så jag spolade av honom och lät honom äta lite gräs och torka lite innan jag slängde in honom i boxen och gav honom hö. tog in de andra små tokarna som kom galopperandes när jag ropade på dom. gav hästarna kvällsmat och åkte hem. imorgon har jag utsläpp, får se om jag hinner rida annars blir det en massa pyssel och gos med sacke!
image descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0