Sacke 14/5 - härlig ridtur!

det blev faktiskt en lyckad ridtur idag igen! red ut en svng med lina och zeke. knatade mycket i skogen vilket är jättebra ( tycker dock inte sacke ) som hatar lera. men det var ritkigt bra träning för honom och han lär sig mer och mer! sen är det riktigt bra för honom att knata i skogen så han lär sig lyfta ordentligt på benen .. klumpig som han är! vi hittade en stor vattenpöl som jag promt tyckte att vi skulle gå igenom ( bara för att sacke hatar vatten ) vilket sacke då inte tyckte att vi skulle göra .. då sa jag "du är bäst om du bara tar ett kliv i" så tar han ena framhoven, slår en gång i vattnet, vände och gick därifrån! haha, då tyckte han att han varit duktig och att det då räckte med badandet för idag! red hem över vallen och travade och sacke va så pigg så han höll på att spricka! red en sväng i paddocken där han gick ritkigt fint till slut och blev riktigt avslappnad. sen fixade jag allting och pysslade om honom innan han fick komma in i boxen och äta lite hö! imorgon tror jag det blir vila för sackes skull, tror inte jag hinner rida för jag har innebandyträning imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0